RSS

Защо се нуждаете от профил в Google+?

17 Ян

Страницата на Alex on top в Google Plus

Да – шегите за Google+ са забавни – как това е някакъв призрачен град, в който можете да си споделяте с духовете на отминалите Коледи. Да – това, за съжаление, е вярно. В „Гугъл Плюс“ все още има толкова малко хора, че никак не е забавно да се подвизавате там. Да не говорим, че малкото приятели, които ще откриете в него, всъщност имат и Фейсбук профили и просто дублират публикациите си в двете социални мрежи. А това не е толкова интересно.

Ако ползвате профила си в социалните мрежи просто за да следите кой се е напил на служебното парти през почивните дни или коя „красавица“ е забърсал някой познат снощи в „Мастъра“, то ОК – на вас не ви трябва профил в Google+ в този момент. Разбира се, това не променя факта, че до края на тази година най-вероятно ще имате такъв.

Да видим, обаче, защо би ви трябвал Google+ профил.

Да приемем, че използвате социалните мрежи за да водите „активен виртуален живот“ – споделяте много новини и събития, опитвате се да държите близките си в течение с актуалностите, подкрепяте някаква кауза. Да не говорим ако се опитвате да представите пред света нещо свое – интелектуален или материален продукт. Имате личен блог, информационен сайт или дори он-лайн магазин (е – ако е последното, то прочетете особено внимателно статията, тъй като профилът в Google+ е важен за бизнеса ви – без значение дали продавате нефт или гребени за домашни любимци).

Казано просто, Google+ е фаворитът на търсачката Google. И дори някои да смятат това за нечестно, то на мен ми се струва напълно нормално. Тоест, линковете, които пускате в Google+ са много „по-ценни“, отколкото линковете в различните други уеб директории и социални мрежи. Google индексира веднага всяка ваша нова публикация, щом я споделите в Google+.

Дори когато не сте логнат в Google профила си, резултатите от Google+ излизат на челни позиции при търсене. Да вземем за пример официалните страници на Бритни Спиърс в различните социални мрежи. На челно място излиза официалната й страница в Google+, а тези в Twitter и Facebook сякаш не съществуват за търсачката. И това, при положение, че на самата официална страница в Google+ има директни линкове към страниците й в останалите мрежи.

Изводите са ясни – ако се занимавате с търговия, задължително трябва да му направите страница в Google+. Всъщност, дори ако искате просто да увеличите посещенията в личния си блог, отново е добра идея да му направите страница в тази социална мрежа.Оказва се, че за Google по-важна е страницата на Бритни в Google+, където има по-малко от 2 милиона почитатели, отколкото тази във Facebook, където я следят повече от 16 милиона човека. На какво ви навежда това? Явно си струва да инвестирате усилия в Google+.

Можем ли да обвиняваме Google в монополизъм?

Едва ли. Както Дани Съливан от SEO.com сполучливо написа, не трябва да очакваме Google да бъдат като търговец, който насочва купувачите към конкурентните магазини, само защото знае, че там стоката е по-качествена или по-евтина. Не искам да си представям как щяха да изглеждат търсачките ако монополисти бяха Майкрософт, да речем. Сигурен съм, че и вие имате предположения.

По-добре е да имаме предвид всичко това и да вложим енергия в развитието на страниците си в Google Plus.

Хареса ли ви тази статия? Добавете „Alex on top“ и в Google+!

Advertisements
 
Вашият коментар

Posted by на януари 17, 2012 in Разни

 

Етикети: , , , , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: