RSS

18 въпроса към… Геймър

05 Март

Днес си говорим с човекът, който създава видеоигрите, които вие играете. Кирил работи в Ubisoft – студиото, създало някои от най-великите игри в историята на електронните забавления. Достатъчно е да споменем само заглавията Принца на Персия и Assassin’s Creed, за да ви светне, че тук става въпрос за събеседник, който разбира от видеоигри. Забравете за DotA – говорим си за истински екшън, който може да се изпита единствено ако в ръцете ти вибрира джойстик, а от плазмата срещу теб изскачат зомбита, Бензема забива топката във вратата на Барселона или женствен японец поваля колос с размерите на Световния търговски център… 

Преди да започнем с разговора, обаче, припомням ви кои вече отговаряха на моите въпроси:

Политолог                                                  Левскар                                                      Рапър


Не - това не е Киро. Това е Солид Снейк. И ако знаете от коя игра е... you`re awsesome!

– Не си ли голям за да играеш видео игри? Те не са ли за децата?

– Ако е така – явно аз съм едно голямо дете, хаха. Не бих казал, че са за деца, игрите са като филмите. Много от игрите имат ограничение 13+ или дори 18+, така че тази теория не е много убедителна. Всеки може да играе игри, стига да има желание. А при мен е начин на живот.

– Коя е най-добрата конзола?

– Playstation. Сега и завинаги! Nintendo също заслужават адмирации, защото всяко ново тяхно начинание е опит за иновация, макар и невинаги успешен.

– Коя е най-интересната игра за всички времена?

– Има четири, абсолютно задължителни игри (някои от тях са цели поредици), до които всеки трябва да се докосне: Metal Gear Solid, Shadow of the Colossus, Legend of Zelda и Super Mario Galaxy. Такива игри не се правят всеки ден.

– Кое е по-важно да имаш в една видео игра – меч или лък?

– Меч, защото без стрели лъкът е безполезен. А и не става за близък бой.

– Сега децата повече стоят пред телевизорите – ритат футбол с джойстик. Не е ли по-хубаво да ритат навън – с истинска топка?

– И двете са еднакво полезни и хубави, както и могат да бъдат еднакво опасни и вредни. Футболът е спорта с най-голям шанс да се контузиш много сериозно, дори ако риташ само в квартала. От друга стана не бива да се прекалява и с игрите.

– Каква игра ти се иска да има, а все още не е направена?

– Има предостатъчно игри във всякакви жанрове и не се сещам нещо по-специално, което да ми се иска да играя, а да не е направено. Но силно се надявам Хидео да размисли за един Metal Gear Solid 5. Това е най-голямото ми желание. И The Last Guardian най-после да види бял свят и да е поне толкова добра, колкото Shadow of the Colossus.

– Кое е по-важно за една игра – добрата графика или добрата история?

– Добрата история. Графиката е от минимално значение, но е най-добре играта да се играе по времето на излизане, а не десет години по-късно, защото има игри, които графично остаряват доста лошо и понякога е доста трудно да се потопиш в атмосферата. Игрите от 32-битовата ера (Playstation, Nintendo64, Sega Saturn) са първите с 3D графика и са типичен пример за това.

– С какво са ти били полезни игрите в живота?

– Ами помогнали са за много неща. Да развия въображение най-малкото, да се справям с различни ситуации. Научили са ме на съревнователност, на хъс и търпеливост за постигане на дадена цел. Също така в момента работя като Level Designer в Ubisoft, за което е виновен главно опитът ми с огромен брой видео игри и конзоли.

– Ако се сбият Link и Mario, кой вярваш, че ще спечели?

– И двамата имат богат арсенал и опит в приключенстването, но бих заложил на Link, защото притежава Окарината на времето. Не бива да подценяваме обаче силата на гъбите…

– Какво не трябва да присъства никога в една видео игра?

– Виждал съм игра, в която можеш да убиеш и обезглавиш котка с лопата и да играеш голф с главата й и лопатата. А тялото да използваш като заглушител на пушката си. По всяко време, разбира се, може да си откопчаеш ципа и да полееш въпросните, както и каквото ти душа иска. Трудно ми е да си представя какво не би било на място в една игра, щом това е намерило такова. А сетих се – DLC. Мразя DLC-тата.

– Кое е задължително за една игра, за да бъде тя добра?

– На първо място е геймплеят – трябва да се играе добре и да е забавна, предизвикателна и увлекателна, а не дразнеща и плоска. Историята и персонажите също за мен лично е доста важно да присъстват и да ми допадат. Презентацията не е задължителна, но при някои игри Uncharted без нея не може, а и тя допринася за филмовото усещане от играта. Зависи какво търси човек.

– Какво в истинския живот може да те вдъхнови за сюжет на видео игра?

– Всичко. Но за българина може би най-интересни биха били „Lidl Survivor“ и „Pop-Folk Empire Tycoon“. Бас ловя, че ще се продават като топъл хляб.

– Новите смартфони могат ли да изместят преносимите конзоли? Защо да давам пари за Nintendo DS или PSP ако си имам телефон, на който мога да играя най-различни игри?

– Хората, разсъждаващи по този начин не влизат в целевата аудитория на въпросните преносими конзоли. И може би за съжаление те ще бъдат изместени рано или късно, тъй като тяхната аудитория вече е доста тясна. Повечето хора, които играят игрички на телефона си спадат към т.нар. „casual“ геймъри, а доста малко от тях биха се изръсили 300 евро за новото PSP. Най-голямото предимство на конзолите в момента (освен техническите характеристики) са френчайзите. Скоро, когато телефоните стант още по-мощни е възможно обаче повечето издатели да започнат да пускат игрите си и по телефоните – тогава вече конзолите наистина ще са застрашени. В момента има Metal Gear Solid 4 и готвят Mass Effect за iOS, обаче те са просто някакви елементарни игрички, експлоатиращи името, затова не мисля, че са фактор.

– Кой е най-добрият университет в България?

– Университетът на живота.

– Блондинки или брюнетки?

– Брюнетки.

– Ако животът в България беше видео игра, как щеше да изглежда? Колко нива щеше да има? Какви щяха да са лошите герои? Какви умения щеше да притежава играчът?

– „България“ си я представям като MMORPG със силно застъпени survival-horror елементи, развиващо се в постапокалиптична обстановка (подобна на Fallout 3, например). Нива няма да има – играеш да оцелееш възможно най-дълго. Лошите са депутати, които ти се нахвърлят през цялото време и трябва да избягаш, иначе те разкъсват и изяждат. Побеждавайки ги, можеш да си качваш точки за уменията лъгане, крадене, измекярстване и непукизъм, които ще използваш в спокойните зони за да общуваш и обменяш предмети и опит с другите персонажи в играта.

– С какво предпочиташ да е пълен хладилникът ти – с бира или с луканка?

– Най-добре и двете, иначе е тежък избор. Луканка все пак, алкохолът е… вреден?

–  Нали се сещаш за онези порцеланови джуджета, които хората си слагат в градините? Ти порцеланови фигури на кои трима герои от игри би сложил в твоя двор?

– Snake от Metal Gear Solid поредицата, Wanda и Agro срещуй някой колос от Shadow of The Colossus, Link от Legend of Zelda. На опашката са Commander John Shepard от Mass Effect, Nathan Drake от Uncharted и Leon от Resident Evil.

Advertisements
 
3 Коментари

Posted by на март 5, 2012 in Игри

 

Етикети: , , , , , , , , , , , ,

3 responses to “18 въпроса към… Геймър

  1. rikardo

    юли 26, 2013 at 10:13

    това е за мене геймър и ще си умре геймър

     
  2. Кристиана

    август 22, 2015 at 09:58

    ех аз сега съм на 11 и мечтая да съм геймърка но не знам откъде да си купя геймърски компютър

     

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: