RSS

Така не се прави рекламна кампания

29 Септ

Във вторник чаках автобус на метростанция „Г. М. Димитров“ и, тъй като автобусът се забави повече от няколко минути, имах време да разгледам наляво – надясно. Оказа се, че в старите книги, които са опънати до метрото (сигурен съм, с необходимите разрешения от Общината) няма нищо, което да ми е интересно. И така, вниманието ми беше привлечено от залепен на стълб плакат(не се съмнявам, че Общината е издала разрешение и за това да се лепят плакати по стълбовете), който рекламираше Тенис училище „Анди“.

От плаката ставаше ясно, че училището се намира в Борисовата градина. Основната информация представляваше таблица с цените за тренировки. Направи ми впечатление, че посочените цени са значително по-ниски от обичайното. Плакатът изпълни предназначението си спрямо мен, като дори ме провокира да си извадя телефона и да си запиша името на тенис клуба, за да мога да го открия след това в интернет. Какво повече да очаква човек от едно плакатче – мисията е изпълнена. Привлекли сме вниманието на един адресат.

Когато пристигнах на работа, проверих в интернет за страницата на това тенис училище. Първото, което ме учуди е, че не разполага със собствен интернет сайт. Единственият резултат в Google беше към страница на тенис клуба в големия тенис сайт tennis24.bg. Бърза справка в страницата показа, че тенис училище „Анди“ все пак разполага със собствен сайт… в hit.bg.

За мен това беше несериозно. По принцип е несериозно да развиваш търговска дейност (каквато и да е тя) и интернет страницата ти да е в безплатния hit.bg. Честно казано, много по-авторитетно ми се струва официалната страница на една компания да е във Facebook, отколкото в hit.bg. Да, аз също ползвам hit.bg за да експериментирам с „галерията“ към блога си, но ако очакваш някой да ти даде пари, за каквато и да е услуга… не трябва да ползваш hit.bg. Да си платиш собственият хостинг и домейн струва колкото 10 топки за тенис, за Бога!

Както и да е. Отворих страницата, само за да видя, че отношението към нея е точно толкова несериозно, колкото предполага и мястото, на което е позиционирана. Сайтът е „изпипан“ в най-добрите изисквания на 90-те години и трябва да е създаден от ученик в началните класове, който прави първите си крачки в иначе безкрайно интересния свят на HTML. Убеден съм, че ако дадете на произволен третокласник книгата „HTML for Dummies“ и му предоставите един ден – той ще направи по-добре изглеждащ сайт за тенис училище.

Но, да кажем, че външният вид не е толкова важен. Все пак хората не се занимават с изработване на уеб сайтове, плюс това са стиснати и не искат да платят на някой да им направи един нормален такъв. Важното е съдържанието. А именно – да намеря тарифите, които съм видял на плаката и да разбера повече подробности – в кои дни има тренировки, от колко часа и пр.

Навигацията в сайта е сравнително лесна и интуитивна (въпреки нечовешкия дизайн и купчината неработещи вътрешни линкове). Стигнах до тарифите, намерих и себе си – „Любители от 25 до 54 години„. Изненадах се, че цената, която е показана в сайта е точно двойна на тази, която е принтирана на плакатчето. Все пак можех да си го обясня.

Първо – ако имаш толкова грозен сайт, сигурно не ти се занимава да го обновяваш често. Въпреки, че над таблиците с тарифите стои претенциозен надпис „ЦЕНОРАЗПИС – август – 2012 г. „. Може би, просто в момента има промоционални цени, които са показани в плаката, но не са променени в страницата?

И второ – може би съм се объркал на спирката, като съм гледал таблицата с цените. Едва ли – предвид, че цената, която аз съм видял на плаката не съществува в нито една от деветте таблици на страницата.

Реших, че най-лесният начин да получа отговор е да попитам авторите. Хубаво, че електронната поща на това тенис училище „Анди“ присъства и на великолепния им сайт, и на тенис24.бг. Изпратих писмо, в което попитах каква е цената, тъй като има разминаване между плакатите и цените в сайта.

Отговор не съм получил. Пет дни.

И тук е въпросът, който ме занимава. Той не е за самите тенис уроци. Мързи ме да отида на мястото специално за да питам. А и, като цяло, бих отишъл на уроци най-вече заради наистина изгодната цена, която видях на плаката. Въпросът е, че рекламна кампания не се прави по този начин. Чак е тъпо.

1. Синхронизирайте си информациите, човеци! Защо сте си направили труда да принтирате листи А4 и да ги лепите из града, а не сте си направили труда да смените една таблица в сайта си?

2. Защо не си проверявате електронната поща? Нямате компютър ли? Ами по-добре да не слагате пощата си в сайта ако нямате намерение да проверявате дали някой ви е писал. Или ако изобщо не вярвате, че някой ще ви пише. Защото, докато гледах колко несериозно изглежда сайта ви, все пак не смятах, че е от такова значение. Да си направя труда, обаче, да ви запомня името, да ви потърся и да ви напиша писмо, а след това да не получа отговор, е наистина символ на липса на професионализъм и на адекватно отношение към собствените ви усилия

3. Равносметката от рекламната ви кампания. Излиза, че от цялата ви кампания – да създадете продукт, да създадете реклама, да се погрижите тя да достигне до хората, резултатът е… негативен коментар за продукта ви. Доста тъпо, със сигурност. Може да звучи яко клишето „няма лоша реклама“, но не мисля, че това е била целта ви.

И така. Сигурно от цялата публикация звучи, че съм много разочарован и покрусен от липсата на отговор. Аз поне бих си казал – „Я пък тоя!“ ако прочета такова мрънкане за някакви тенис уроци. Но всъщност, това което ме издразни толкова, че да седна да го опиша е, че така просто не се прави рекламна кампания! Така се губи времето на хората. И се лепят хартии по стълбове и стени из града.

Kоректно уточнение: В деня, в който написах тази публикация, получих отговор от „Анди“.

Posochenite ceni se otnasqt za uchenici, tova na plakata e grupa do 6 dushi, a v saita e do 4 dushi, standartnata cena e 80 lv za letniq sezon i 100 lv za zimniq, za vas!

Благодаря за отговора! 🙂

Advertisements
 
Вашият коментар

Posted by на септември 29, 2012 in Разни

 

Етикети: , , , , , , , , , , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: